23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tv-programmer booster salget bageudstyr

Bageprogrammer i fjernsynet giver os lyst til at bage. En ny undersøgelse viser at der langes flere kagespatler og rugbrødsforme over disken. Både Imerco og Inspiration melder om en stigning i salget.

Det er nye tal fra analyseinstituttet GFK Skandianvias forbrugerpanel, der afslører, at danskernes hang til husblas, vaniljestænger, bagepulver, krymmel, sprøjteposer og tyller steget voldsomt i takt med, at bageprogrammerne på tv bliver flere og flere, skriver DR.dk/Esbjerg.

Isenkræmmerkæderne Imerco og Inspiration bekræfter tendensen og fortæller, at man i det seneste år har solgt markant mere bageudstyr end tidligere. Imerco alene har oplevet en 30 procents stigning i salget af bageartikler – især specialværktøj som sprøjteposer og tyller, oplyser Imercos salgsafdeling til DR.dk.

Det er tv-programmer som Mette Blomsterbergs Det søde Liv og Den store bagedyst, der skubber til danskernes bageiver.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141